November 26, 2013

she had a pet dragonfly

bizi biz yapan ne? giydiğimiz kıyafetler, okuduğumuz okullar, belki hesapladığımız paralar. beni ben yapan seçtiğim adamlar, okuduğum kitaplar, sevdiğim kediler, dokunduğum eller, oturduğum kaldırımlar. bugün saatlerce soğuk bir taş merdivende oturdum. hayal ettim. gittiğim kentleri, yürüdüğüm arnavut kaldırımları, dokunduğum hayatları. evimi hayal ettim, içinde beni bekleyen kedimi. sigaram defalarca söndü, oradan geçen adamlar ve kadınlar ellerime bastı, ayaklarıma çarptı, beni ezdi geçti. çünkü benim hayal ettiğim ev buluttandı, çünkü o ev kaç odalı olacak, koltuklar kaç para hayal edemiyordum. kedimi düşünüyordum, sevgilimi düşünüyordum, yusufçukları düşünüyordum. çünkü beni ben yapan ayağımdaki ayakkabılar değildi, çünkü saatlerden ya da arabalardan konuşmuyordum. seni bekledim biraz. sigaram defalarca söndü. sen gelmedin. gelsen beni görürdün, belki o adamlar ve kadınlar görmüyordu ama sen kesin görürdün beni. yanıma otururdun, belki bir çay içerdik. sana evimi anlatırdım, kedimi anlatırdım. sen de benim kadar heyecanlanırdın. ne okuduğum okullar önemli olurdu, ne elimden geçen paralar. defalarca soru düşündüm, defalarca sigaramı yaktım. çayım soğudu. ellerim üşüdü. gelmedin. bizi biz yapan ne? görmeyi seçtiklerimiz.

No comments:

Post a Comment